Inapoi la Resurse utile

Yoga în perioada de doliu

Pierderea unei persoane dragi ne afectează în moduri în care poate nici nu ne dăm seama. Simțim zilnic stomacul cum se zbate și un nod în gât care nu ne lasă nici să vorbim. Ne dăm seama că nu mai suntem noi înșine și corpul nostru este supus unor presiuni uriașe. Nu mai mâncăm bine, nu mai dormim bine, gândul merge clipă de clipă la persoana dragă și mintea ne este inundată de întrebări.

Cristina Teasa este instructor Yoga și organizează începând cu luna aprilie 2019 un grup în care se va lucra cu exerciții de Eliberare a Tensiunii & Traumei.

TRE® (Tension & Trauma Release Exercises) este o serie simpla si inovatoare de exercitii ce sustin corpul in eliberarea tiparelor de stres, tensiune si trauma. Partea cea mai interesantă este că, fiind un proces somatic – al corpului – nu necesita să folosim cuvinte pentru a descrie evenimente și sentimente sau pentru a rezolva probleme.

MOTIVE PENTRU A PARTICIPA LA ÎNTÂLNIRI:

  • Cresterea rezilientei in fata provocarilor vietii
  • Relaxare profunda si o calitate mai buna a somnului
  • Abilitatea de a respira mai deplin
  • Cresterea increderii in sine
  • La finalul celor 6 sedinte vei avea toate cunostintele necesare pentru a practica acasa in timpul liber.
  • Contribuția ta va fi o donație (tu alegi suma) către Asociația “Există viață după doliu”

MOD DE DESFĂȘURARE A UNEI ȘEDINȚE (2 ore):

Prima parte: o scurta introducere a fiecărui participant + cateva explicatii teoretice ale elementelor de neuro-fiziologie implicate – pentru a intelege exact ce vom face, deoarece intelegerea modului in care functioneaza sistemul nervos, cum raspunde la stres si cum se poate echilibra ajuta procesul de vindecare. Cristina va explica despre muschiul Psoas, respiratia si legatura lor cu tensiunea/ contractarea, despre nervul vag si legatura lui cu sentimentul de siguranță, despre sistemul nervos autonom si raspunsurile sale de relaxare (social engagement) si de aparare (lupta – fugi – ingheata / fight-flight-freeze) și despre renuntarea la Sistemul invechit de Credinte si la tiparele de Disociere

Partea a doua: cateva exercitii – simple si usor de efectuat (20 min), urmate de
procesul propriu-zis, care se efectueaza in pozitia culcat pe spate, pe o saltea de yoga + relaxare (30 min)
– feedback + întrebări și răspunsuri

CE ESTE NEVOIE PENTRU FIECARE SESIUNE:

– haine lejere de schimb in care sa te simti confortabil (recomandam imbracarea in straturi intrucat temperatura corpului se poate modifica pe parcursul sesiunii)
– sticla cu apa- o esarfa/ sal/ paturica cu care sa te poti inveli
– deschidere si curiozitate de a-ti cunoaste inteligenta organismului si de a sadi si creste o relatie armonioasa cu corpul tau

CÂND ȘI UNDE?

Întâlnirile au loc în zona Metrou Gorjului. Zilele și orele vor fi stabilite împreună cu cei 4 membri ai grupului (variantele fiind joi 19.30-21.30, sambata 13-15, duminica 11-13).

O ședință durează 2 ore, au loc o dată pe săptămână și e nevoie de 6 întâlniri pentru a simți cu adevărat beneficiile.

CUM TE ÎNSCRII?

Dacă îți dorești să încerci și simți că poți participa la toate cele 6 întâlniri, cel mai bine e să iei legătura direct cu Cristina pe adresa fotopozitiv@yahoo.com sau pe pagina ei de Facebook – Somatika.

Participarea la sesiuni are ca scop învățarea acestui proces pt uzul personal și nu acorda dreptul de a conduce sau arata altor persoane procesul TRE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi la Resurse utile

Abonare la Newsletter

Holler Box